Hygiejne

Da vi er mange der går ind og ud af institutionen i løbet af en dag, har vi en større fokus på forebyggelse af sygdom - særligt håndhygiejnen, derfor har vi spritdispenserer ved begge indgangspartier til jer forældre. Om morgen inden i afleverer skal alle børnenes hænder vaskes - dette skal gøres nede på stuernes badeværelser.

Ved måltider, efter toiletbesøg og efter udeleg, guider vi børnene til at vaske deres hænder.

Hvis barnet bliver syg mens det er i vores hænder, er det vigtigt at vi har mulighed for at komme i kontakt med jer. Derfor er det vigtigt at jeres kontaktoplysninger altid er opdateret inde Aula.

Det er også vigtigt at barnet holdes hjemme indtil det er helt rask og er frisk nok til at kunne deltage i dagens aktiviteter nede hos os. Dette er både barnets bedste og af hensyn ikke at smitte andre i huset.